neděle 16. července 2017

MOJE TIPY NA KNÍŽKY \1\

Zvětšení fotky trošku zničilo kvalitu, takže se omlouvám!

Ahoj!
Od článku o knížkách už nějaká ta chvíle uběhla, a tak  je na čase znova obhájit život knihomolů.
Od první chvíle, co si blog píšu bylo mým záměrem mít občasnou sérii článků, kde vám prezentuju moje osobní názory na přečtené knížky. Je sice super přečíst si recenze na databázi, ale tam vám podle mě neřeknou ten správnej názor, od toho jsem tu já! Hehe.
Kniha mě často zaujme díky názvu, krátkou ukázkou a stručným přehledem o čem je. Knížka mě ale okouzlí vždycky až po tom, co jí skutečně začnu číst. A víte co se říká ,,Nesuď knihu podle obalu"
Pokud jste nečetli ten předešlý článek určitě si ho přečtěte a budete o mém vztahu ke čtení ještě víc informovaní.
Měla jsem pocit, že jsem v tom zmínila snad všechno, ale nejsem si tím tak jistá. O čtení bych dokázala mluvit pořád, protože znám tisíc důvodů proč to milovat.
Někdo si stojí za názorem, že se s tím člověk narodí. Že si sedne a čte. Svým způosbem je to pravda, ale ne tak úplně. Protože knížek je takové množství, že si podle mě každý člověk najde tu svou.
Já čtu už odmalička, ale podle mě si čtení může kdokoli zamilovat i v průběhu života.

Nesnáším lidi, co řeknou, že čtení je nuda.
 Je to blbost. Nudný není čtení, ale možná jste si nevybrali tu správnou knížku. Ještě víc mě nakrkne, když k tomu někdo dodá, že je to ,,Ztráta času" ,,Film trvá dvě hodiny.."
To abych nás knihomoly teda rychle obhájila.
Podle mě stačí chtít. Stačí chtít a poznat to kouzlo. A taky musíte umět číst. To, že přečtete vzkaz na ledničce totiž neznamená, že to umíte. Myslím to vážně..

Když se totiž někdo, kdo číst umí a číst chce, začte do knihy, znamená to, že to vnímá. Představuje si a žije v danou chvíli daným momentem v knize. A já to na tom tak miluju..
Když mě totiž občas už ta moje realita nebaví, s radostí se na pár hodin ponořím do světa někoho jiného.
Je tak skvělý, když nevíte, jak to všechno vypadá. Jak vypadají postavy a jejich domy. Jejich školy a jejich kamarádi. Každý z nás si to všechno totiž představí jinak, protože každý máme jinou fantazii.
Ve filmu to máte všechno nalinkované a zabíjí to vaší představivost.
Neříkám, že jsou filmy špatný, ale až mě někdo někdy budete chtít vzít na rande, radši mě vemte do knihovny :))))


Jediný můj problém je, že tady uslyšíte o několika knížkách, kde autor/ka popsiuje pár kluků, tak rozkošně, že jsem si je v průběhu čtení šla vygooglit na nějakých fanstránkách, kde prezentují to, jak si je ostatní představují. Není to dobrej nápad a to hned z několika důvodů:
1.) Může vám to zničit vaší osobní zamilovanou představu o tom, jak daný kjůtboj v knížce vypadá (u mě se to naštěstí tak nestalo, a dál jsem si představovala svoje)
2.) Když fotku vyhledáte a fakt vám to vyhledá někoho hezkýho, tak se zamilujete ještě víc (hah)

Hledejte hrdiny spíš až po přečtení. A nebo klidně vůbec.
Já jsem si ty kluky hledala z důvodu svojí vlastní, pubertální zvědavosti. Takže NIKDY SI JE NEHLEDEJTE V PRŮBĚHU PŘÍBĚHU, protože hrozí, že vám to zničí vaše osobní představy. Ale po přečtení si to ověřte, zamilujte se a dejte si to třeba na tapetu.

Tak já jdu rovnou na popis těch kjůt knížek, takže pokud vás to nezajímá, fakt mě to mrzí, ale teď pár kratších odstavců věnuji romanťárnám. Tak to kdyžtak přeskočte. Snad najdete alespoň nějakou, která vás zaujme.

FANGIRL
A přesně to je to o čem mluvím. Typická knížka pro holky, kde si nepřejete nic jinýho, než aby ten cuteboy konečně dal vaší hrdince pusu. Protože přesně v těhlech knížkách, stejně jako skoro ve všech svýmu hrdinovi fandíte a občas vás už fakt nebaví čekat, kdy už se konečně stane to na co čekáte.  A občas na to čekáte fakt dlouho, ale čtete jednu kapitolu za druhou, a všechno vás to tak baví, a všechno to tak milujete.. Že se najednou ocitnete na konci knížky a všechno je vám moc líto, ale zároveň to všechno milujete, pořád se neumíte vrátit do reality a nedokážete se smířit s tím, že druhý díl neexistuje a vám nezbývá nic jinýho, než si domyslet, že se vzali a žijou spolu šťastně až do smrti. 
Taky si budete chtít po přečtení týhle knížky jít koupit do Starbucksu perníkový latté a budete doufat, že někdo tak skvělej a zajímavej, jako Levi fakt existuje a že chudák neumí číst a vy mu budete muset předčítat. Že se smíří s tím, že vám všude visí plakáty a že píšete ujetý fanfikce o světě čarodějů. 
Zní fakt ulítle? No a právě proto tu knížku miluju. 
Je ulítlá, neuvěřitelně svá a roztomilá.. Je sice obsáhlá, ale je hodně pohodová, taková nenáročná. Já jí měla ráda i přesto, že mi přišlo, že se v ní občas vlastně tolik toho neděje. 
Jsem zvyklá, že se v knížce pořád něco děje, že občas úplně zapomínám na to, že jsou i knížky, kde nemusí být děj vždycky tak vyhrocený a že je občas třeba si přečíst něco, co vás hodí do klidu.
Svoje lidi si ta knížka našla. A pokud si k ní najdete cestu, budete milovat všechno, co v tý knížce je.. Včetně gravioli. Ale to pochopíte, až si tu knížku zkusíte přečíst. 
Tak, co jdete do toho? 
Je to romanťárna, ale tak nevšední a zvláštní!
Jen vás fakt bude bolet, až zjistíte, že takovej kluk vlastně vůbec neexistuje... :((

AUTOR: Rainbow Rowell(ová) 
New York Time Bestseller 
Můj Stručný popis: Hlavní hrdinka Cath přichází na vysokou společně se svým dvojčetem Wren. Cath žije tak nějak ve svým vlastním světě plným mágů, píše svoje fanfikce. Miluje to. Vysoká jí ale nabízí poznat nové lidi, odtrhnout se od stereotypu a taky se skutečně zamilovat... 



VŠEM KLUKŮM, KTERÉ JSEM MILOVALA
 AUTOR: Jenny Han(ová)
 Můj stručný popis: Hlavní hrdinka Lara Jean se už nekolikrát zamilovala. Vždycky na to chtěla zapomenout tak, že naspala dopis na rozloučenou, vložila ho s přesnou adresou do obálky a schovala do krabice na klobouky. Nikdy nepřemýšlela o tom, že by se mohly dostat ke všem klukům, které kdy milovala...

Jenže většina z nich se poslala a Lara Jean vlastně neví, koho miluje. A vy to vlastně nevíte taky, protože většinu kluků popsala autorka tak roztomile a hezky, že nevíte, koho milujete vy a koho chcete aby milovala Lara Jean. Tak se do toho zamotá vlastně každej a pokud si to zamilujete (každá holka si to zamiluje), tak budete mít potřebu číst pořád dál a pořád vlastně nebudete vědět.
Knížka je malinko podobná Fangirl, je taky pohodová, vtipná a taková ,,svá"
Neuvěřitelně mě to bavilo číst, už jen ze zvědavosti, jestli někdy vlastně budu vědět. Vy vlastně sami nebudete vědět, jak chcete aby to dopadlo a jak si představujete konec. 
Teď vlastně nic nevíte, tak jděte do knihovny a jděte si to přečíst...:))
Tahle knížka mě ale vážně zaujala prostě tím, jaká je a co v ní je. Skutečné kouzlo poznáte, až jí zkusíte.



P.S. STÁLE TĚ MILUJU

Pokračování knížky Všem klukům, které jsem milovala. Stejná autorka i můj stručný popis.

Na knížce se kromě děje nic nemění, pořád nevíte, koho chcete aby Lara Jean milovala, občas, pokud jste jako já, jste z toho fakt emocionálně v háji, brečíte nejdřív štěstím, pak neštěstí, pak smíchy..
Autorka píše skvěle, zábavně a napínavě. Tahle série mě vážně moc baví, obdivuju všechny autory, co dokáží takhle psát. Děj zkrátka pokračuje dál, a pokud si zamilujete první díl, tak druhý taky.
A dokonce má na konci léta vyjít i třetí díl, což je skvělá zpráva, no.. 
Budu to já, kdo poletí do knihkupectví jak největší blázen. 
Ale knížek, kde autoři popisují kluky roztomile a navíc v popisu dokonce nosí mikinu přes hlavu není nikdy dost.
Prostě knížka pro holky, co si budem.
Pojďte se do toho taky zamilovat!:D

Tyhle typy knížek jsou jako horská dráha, na konci si řeknete, že to potřebujete zažít znovu.
A když si někdo může milionkrát pustit jeden a ten samý film, proč by si někdo nemohl milionkrát přečíst jednu a tu samou knížku?

V den mých narozenin, 7. října 2017 se v Praze chystá festival Humbook a já tam nutně chci, protože autorka Jenny Han se má zůčastnit. A člověk, který tam momentálně potřebuje ze všeho nejvíc jsem já.
A budete to i vy, když dáte šanci jejím knížkám! ♥

DÍVKA VE VLAKU 
AUTOR: Paula Hawkins

Netuším, jak to stručně popsat.. hlavní hrdince se rozpadne maželství, propadne alkoholismu. Už dlouho nechodí do práce, ale svojí spolubydlící tvrdí, že ano. Proto každý den jezdi vlakem do Londýna, aby to vypdalo, že má práci. Den co den vlak zastaví na jednom a tom samém místě, Rachel (hlavní hrdinka), má tedy skoro vždy výhled na jeden dům, kde bydlí jeden zamilovaný pár. Rachel je vůbec nezná, ale přesto si představuje, že je zná, že zná jejich jména a jejich životy. 
Jednoho dne, ale mladá dívka z domu zmizí a Rachel si myslí, že ví důvod a začne se do případu zamotávat.

Do poslední chvíle jsem si myslela, že tuším jak to skončí, ale vlastně jsem to vůbec nevěděla. 
Je to dost zvláštní knížka, plná zvratů a vcelku negativních příběhů. Není to knížka, kterou bych si chtěla znovu přečíst.., ale musím souhlasit se všemi, co tvrdí, že jí přečtete vážně rychle a vlastně ani nevíte jak.
Možná to pro někoho bude pecka, jen třeba nejsem ta věková skupina, na kterou to je zaměřeno. 

Omlouvám se za tu divnou kytku.


DENÍK ANNY FRANKOVÉ

Bohužel jsem tuhle knížku nedočetla do konce. Většinou knížkám, které mě nebaví dávám ještě šanci, ale do téhle jsem se musela nutit. 
Podle mě je to hodně zajímavá knížka a dám jí šanci někdy jindy. Zkrátka teď vyhledávám jiné žánry, ale myslím si, že pro některé by to mohlo být zajímavé.
To, že to nezaujalo mě, neznamená, že to tak bude u všech. 
Zkuste to a uvidíte sami jaké knížky vám sednou, třeba vám sedne Dívka ve vlaku a Fangirl pro vás bude nepochopitelný slaďák, sto lidí, sto chutí!

Anne psala svůj deník pro soukromé myšlenky a je z období druhé světové války, dívce je tam 13 let. Podle mě je to hodně zajímavý koncept na čtení, ale chci dát knížce šanci až někdy příště.


PRVNÍCH 100

Teď nevím, jestli byla knížka  vydaná až po tom, co vyšel seriál, nebo to bylo naopak.
Domnívám se, že až potom, protože lidi spíš znají ten seriál a taky bych řekla, že bez seriálu vám ta knížka nedá vůbec nic.
Podle mě je to jako takový ,,bonus" k tomu seriálu, ale mně přišlo geniální, že něco takového je v knížní podobě. Knížka mě nezklamala, jen jsem od ní čekala trochu víc. Probíhalo to ÚPLNĚ jinak, než seriál, byly to vlastně myšlenky některých postav, jen mě překvapilo, že některé postavy v seriálu vůbec nejsou a naopak ty které v seriálu jsou, nejsou v knížce.
Je to fakt navíc, zezačátku si možná i vysvětlíte některé ty věci ze seriálu, ale jinak mi přijde, že to podle toho seriálu zas tak moc není.

Ideálně bych knížku popsala jako FANFIKCE na seriál, protože pokud znáte seriál, tak fanoušci shipují Bellamy a Clarke. A v knížce se spolu líbali, ale v seriálu nikdy nic takového nebylo.
--Ahoj babi, shipovat znamená, chtít aby spolu něco měli, aby se dali dohromady z toho vzniká Bellarke, a já pak žárlím, protože Bellamy je kjůt, hah.--

 Knížka Prvních 100 je k seriálu The100 vysílaný na CW. Já na to koukala na sledujserialy.cz s titulkama. Nejsem si moc jistá, jestli mě to naučilo anglicky, akorát si pamatuju, že grounder je zemšťan...
The100 je jeden z mála seriálů, který jsem dokoukala úplně dokonce a maximálně to prožívala.

A taky mě to maximálně poznamenalo, když si to tady teď zpětně čtu.

Však to je moje osobitá vlastnost brečet u knížek a seriálů. 
Je apokalyptický, až sci-fi a většinou jdou tyhle věci absolutně mimo mě, takže do teď nechápu, jak jsem mohla všechny 4 série dokoukat tak rychle.
S kamarádkama je naše tradice u toho 24/7 brečet a vztekat se..
Seriál má teď pauzu a já absťák. Točí se pátá série a plánuje se na únor 2018. (POMOC PROSIM).
Zkuste alespoň pár dílů, já to prostě žeru a do teď nějak nepobírám, jak je to možný.
Já ten seriál popsat neumím, do poslední chvíle nevíte, co se vlastně stane a děj vás překvapí.

Kromě seriálu Horákovi, když mi bylo jedenáct a The 100 jsem žádnej seriál nedokoukala, protože Ordinace pořád ještě pokračuje :--(

Zkuste to a uvidíte, jak říkám, sto lidí, sto chutí, a prvních sto vězňů, seslaných z Vesmíru na zem, aby zjisitli, jestli se tam dá žít, a tak trošičku se jim tam ty plány zvrtnou. Jen trochu, fakt..

A neshipujte Bellamyho a Clarke, protože s Bellamym chodím já, mám dokonce plakát vedle postele, víte. Je kjůt a v knížce popisuje jak jde lesem bez trička.
Kdo kouká na seriál, ať klidně navíc zkusí knížku, bez toho seriálu to ale nemá smysl číst.
Bez toho seriálu nemá smysl žít :))))))))))) 

STRUČNĚ A JEDNODUŠE: Seriál by měl zkusit každej a uvidíte, jak to zaujme vás. Ale jak říkám, na sci-fi žánry, kde se ještě ke všemu spojuje věda vůbec nekoukám a i tak mě to dost chytlo.
No a knížka je pro ty, co to chytne taky.
Je k první sérii a myslím, že k druhý existuje taky.






Tohle je ode mě pro dnešní článek vše! Doufám, že začnete uvažovat o tom, že si nějakou knížku přečtete, nebo že začnete číst, nebo to alespoň zkusíte.
Vím, že čtení není pro všechny, ale já jsem tady od toho, abych dokázala, že i možná je.....

Mějte se hezky. ♥

MINULÝ ČLÁNEK
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNEK
 




0 komentářů:

Okomentovat