neděle 12. března 2017

Kámo, čteš ty vůbec?



Možná to o mně ještě nevíte, ale kromě ježdění na koncerty a psaní je pro mě definice života ČTENÍ.

Nevím, jestli si má cenu stěžovat na to, kolik lidí v dnešní době čte. Já ale knížky miluju tak moc, že si asi tak trošku stěžovat budu.. protože by podle mě mělo číst mnohem víc lidí.
Od první chvíle, co jsem začala četbu milovat, jsem nikdy nepochopila, jak někdo může říct, že je čtení ,,nudný" a proč si tolik dětí (když jsem byla ve druhý třídě) vybíralo knížky podle toho, kolik je tam obrazků.. Když děj je přece důležitější.

Možná bych měla přestat skákat od jednoho k druhému a začít od začátku.
V tomhle článku se dozvíte, proč čtení miluju, proč je dobrý číst, co mě knížky naučily, pár tipů na moje aboslutní oblíbence a ty na které se chystám, taky se dozvíte, co mi na čtení vadí, a vlastně se dozvíte všechno možný, protože KNÍŽKY KNÍŽKY KNÍŽKY! ♥♥♥
Takže knihomolům třikrát hurá a dejte se do čtení!  ♥

Já, čtení a knížky. To je to, co mě vystihovalo, vystihuje a myslím, že určitě stále vystihovat bude!
Se čtením knížek a pravidelným chozením do knihovny jsem začala okolo druhé třídy. Číst a psát jsem však uměla už před nástupem do školy, jako psala jsem s chybama, doteď je na půdě krabice s nápisem ,,ozdobi milí maminki"  Mám pocit, že už jako mimino jsem si kamkoliv cokoliv čmárala.. (ale o psaní vlastně bude jiný článek)...

Nejradši si čtu na okně, je tam skvělý světlo a celkově to tam miluju, pamatujte, že k soustředění je pohodlný místo hodně důežitý!

,,Vášeň" ke knížkám se u mě držela vlastně od doby, co jsem zkrátka uměla číst. Moje úplně první oficiálně nahlas přečtený slovo bylo ,,KONEC" u pohádky Bolek a Lolek, což si podle mě nepamatuje ani moje mamka. Ono je teda jako fakt docela divný, začít u ,,konce" :D Ale to bych nebyla já, aby se mi nedělo něco divnýho, že... :D

No, ale stejně si myslím, že jsem jako malej špunt sama sobě četla v duchu, a nahlas vyslovila až tohle, ale to teď jenom dedukuju, jenom mám pocit, že to tak skutečně bylo.. :D
Už ke čtení vedu i svýho malýho bráchu!


Je moc dobře, že jsem do knihovny začala chodit okolo osmého roku, protože jsem se tak alespoň naučila za knížky neutrácet, ale na určitou dobu si je půjčit a pak zase vrátit. Ale určitě je spousta knížek, které si koupím, a které mám na svém ,,wishlistu" toho, co chci ve své knihovně vlastnit jenom já. Když jsem začala do knihovny chodit, bylo léto a za všechno vděčím babičce a jejímu nápadu, se tam jentak podívat, už ani nevím, co to bylo za knížku, ale byla to nějaká strašná kravina od Disney :D Svojí úplně první knížku, kterou jsem měla si nepamatuju (leporelo Krteček se nepočítá), ale pořád dokola jsem četla takový dvě s říkankama.
Se čtením jsem si dávala menší pauzu okolo sedmý třídy, ale stará láska nerezaví, a už teď je mi líto, že to tak bylo... :D! Každá chvíle strávená nad dobrou knížkou, je skvělá chvíle...! 
A to i pokud, třeba jako já, jste zrovna na nějaký knížce závislí, a pořád kvůli čtení odkládáte úkoly.. prostě si řekněte, že prokrastinace s knížkama je nejlepší prokrastinace... :D

Já nevím jak pokračovat, protože já a čtení, to je hodně rozsáhlý téma.
Já nechápu, co někdo nechápe na tom, proč čtení miluju. Vždyť čtení má tolik výhod. Čtení miluju, z mnoha důvodů a tak vám je tady teď uvedu a třeba vás to přesvědčí, že si občas přečíst, něco víc, než můj blog (heh) a instagramový popisky je prostě fajn...!

1. SLOVNÍ ZÁSOBA
Jako jedna z výhod je, rozšiřování slovní zásoby, možná si to hodně lidí neuvědomí, když čte, ale já postupem času zjistila, že je to skutečně velká výhoda, třeba při psaní slohu a nebo právě při blogování! Rozšíříl se mi slovník a líp skládám věty.


Za to upatlaný okno může déšť

2. SAMI ZA SEBE
Většina knížek, které jsem četla, byly bez obrázků a i když byly, nějak jsem je nevnímala. Čtením se totiž kromě slovní zásoby i rozvíjí fantazie, můžete si toho člověka podle popisu sestavit jak chcete, předsatvujete si to jen vy, jak to vypadá jeho dům, pokoj a celkové prostředí, a ten další, kdo knížku čte, má třeba jinou představu o tom, co a jak v tom ději vypadá, a i když je tam třeba podrobný popis  někoho, nebo něčeho, stejně si to vždycky představím tak trochu podle sebe.

3. ÚNIK
Pro mě vždycky čtení znamená ten pravý odpočinek, často se mi stává, že vypínám Wifi na mobilu, jen proto, že sis chci nerušeně číst a tím pádem okamžitě utíkám od všeho. Prostě čtu a vžívám se do děje postav. To je jedna z věcí, kterou na tom nikdy nepřestanu milovat. Je to tak skvělý. Jsem typ člověka, co to prožívá až neuvěřitelně... prostě občas brečím, někdy se vztekám, řeším to, občas skutečně nezdravě, často nad dějem přemýšlím až příliš často a když se začtu až příliš moc, občas mi trvá třeba skoro pět minut se vzpamatovat... :D (Tak nějak vypadala série Dech, budu o ní psát za chvíli)
Možná to zní šíleně, ale prožívat takhle moc knížku, to je teprve ta pravá vášeň do čtení. Mohla bych to tady vysvětlovat hodně dlouho, ale stejně to pochopí jen ten, kdo to chápat chce.
Proto jak říkám, čtení je skvělý odpočinek, odreagování a pokud jste někdy chtěli cestovat v čase, čtěte nějakou histrickou knížku a věřím, že to nebude problém, pokud se umíte do děje vžít, právě tak, jako já..! :D



No, ale přesto, byť to nerada přiznávám, je na čtení i pár negativních vlastností, který ale stejně přes to všechno přehlížím..
Čtení prý kazí oči.. No pořád vidím písmenka a můžu číst, takže je to v pohodě :----)
A ničí záda a krční páteř a to moc dobře vím.. Proto se při čtení snažím mít záda rovná, pokud sedím. No a krční páteř mě taky občas bolí, ale když je knížka prostě životně důležitá, tak koho to zajímá? :--)

A teď ŽÁNRY!
Nemám ráda scifi a fantasy, nějaký jednorožci a roboti, to pro mě není. (Říká někdo, kdo je aktuálně závislej an The100)  Spíš to scifi nemusím, ale to fantasy se ke mně občas dostane. No a občas si přečtu i nějakou bláznovinu př. Deník Malého Poseroutky.. :D   Mám ráda hlavně romanťárny, nejlíp dramatický a občas čtu i detektivky, ovšem, takový ty pro holky, takže..
no..
zase romanťárna... :D

Jo a už jsem vám někdy říkala, co mě při čtení dokáže opravdu naštvat?
Třeba to když...
Knížka skončí s otevřeným koncem
Když pokračování zatím neexistuje
Když pokračování existuje ale městská knihovna ho nemá
Když někdo něco potřebuje, když si čtu
Když.. dalších tisíc když, který mě rozhodí, odtrhnou od dějě zbytečně..
Ale tak samozřejmě tohle všechno berme s nadsázkou.. :D

 

Co mě ale štve úplně nejvíc?
Když mi někdo řekne ať si koupím ELEKTRONICKOU KNÍŽKU, asi tak 99% lidí, kteří vědí, že ráda čtu, mi to přímo nutí.
Že je praktická, lehká, a že se ty knížky dají stahovat, že se na tom skvěle ušetří, že nebudu muset chodit do knihovny... A těch 99% lidí to vzdalo a to zbylý 1% ví, že to ani nemá smysl mě přemlouvat.



Klidně budu tahat těžkou nepraktickou, nestaženou, normální knížku, kterou budu moct fyzicky vlastnit. Klidně budu chodit do knihovny, kterou tak moc miluju a klidně budu utrácet kapesný za knížky, o kterých vím, že je chci mít jen já. Nikomu se nepodařilo, mi novodobou E-knihu vnutit. A věřte mi, že kdyby mi jí někdo dal, tak já mu jí s radostí vrátím zpátky a radši si na tu knížku počkám. Knížky tady jsou tak dlouho, knížky tady byly vždycky, ty z papíru jsou prostě nejlepší, protože je skutečně máte, knížky voněj, můžete si otáček stránky... Takže za mě E-kniha ne, a toho názoru se držím už pěkně dlouho a věřte mi, že se mě jen tak nepustí..

Jo a už jsem se taky někde dočetla, že prý E-knihy šetří přírodu a stromy. Stejnak by se ten strom pokácel pro něco jinýho. Nebo snad budeme jednou používát E-toaleťák? :---(

Tak a teď MOJE TYPY NA KNÍŽKY  

Nakonec jsem se o jedné sérii rozepsala celkem hodně, takže, když tenhle článek bude mít úspěch a bude vás bavit, začnu s pravidelnou sérií, kterou jsem vždycky chtěla na blogu mít, budu tam doproučovat přečtený knížky a psát ty, na které se chystám.
Takže dneska vám doporučím ,,jenom" sérii DECH od Rebeccy Donovanové
  
Chtěla jsem, aby moje dojmy byly co nejčerstvější, a tak jsem se rozhodla, že je napíšu hned po půl hodině, co jsem dočetla poslední řádky. Je to něco jako ,,Omg, panebože, ježišikriste, Evane Mathwesi, (a Drewe Carsone) vezměte si mě" :---)
Trošku mě udivuje, že i v tuhle chvíli dokážu používat ironii.
Teď naprosto bez ironie. Tahle série si mě naprosto získala, uchvátila mě. Splňuje všechny body mých knihomoleckých příznaků. Jednou začnete číst a nedokážete se odtrhnout. Ke knížce jsem přišla úplnou náhodou, když jsem zjistila, že jsou slevy v Tescu, takže vlastně za moji závislost na sérii můžou slevy v Tescu! :( (říkala jsem upřímně, já vím.)
Dlouho jsem si knížku prohlížela, vracela jí a zase si jí brala a udělala jsem nejlíp, jak jsem mohla. Když jsem si jí kupovala, ještě jsem netušila, že má další díly, a kdybych to nevěděla celou dobu a dočetla jí vzteklá, že knížka skončila s neurčitým koncem, tak bych se zbláznila, proto dávám ještě radu hledejte si o knížce informace.
Nebudu prozrazovat zápletky, budu se snažit, popsat to co nejstručněji, ale zároveň mnoho, je to težký.

Všechny tři díly jsou úžasně napsaný,občas se tam objeví tisková chyba, ale ta se dá opominout, slova se skvěle čtou i tak, prakticky se hltají slovo od slova.
Cítím povinnost (dá se povinnost cítít?:D) vás upozornit, že knížka je naprosto NEVYZPYTATELNÁ! Nikdy nevíte, co autorku napadne při další větě, je to jako byste běželi v létě po louce a najednou začalo sněžit. Takhle bych to popsala. Fakticky se mi zatajoval  DECH, bylo to celý neuvěřitelně napínavý do posledního slova, autorka má u mě OBROVSKÝ obdiv za to všechno.
Stránku po stránce zkrátka.. na jedný stránce knížku nenávidíte, na další milujete. Jednou se vám chce brečet, pak se zase smát a čtete to s pocitem, že nikdy nevíte, co právě autorku napadlo, nevíte, co očekávat a tak to má být!



Je to romantická knížka pro holky a jestli si jí na doporučení někdo přečte, budu strašně ráda, když mi napíšete vaše pocity. 
I přesto, že se knížka zdá být negativní a místy až krutá, má obrovský smysl a do začátku jsem věřila, že by autorka hlavní hrdinku Emily nenechala nikdy klesnout, až na samotné dno. 
Já jsem slabší povaha, ale nedokázala bych to odložit, kdybych nevěděla, jak to dopadne. Poznala bych, kdyby to na mě bylo už moc, ale u týhle série začnete prostě číst a nemůžete přestat. 

Díky knížce jsem si začala psát s Bájou (Bája, Sája, chápete, top ne?), ta čte elektronickou podobu (fujky :--) ), a prej se to čte docela hrozně. Asi je ta papírová verze lepší, co se překladu týče. Ale sérii milujeme obě dvě, takže to zkrátka zkuste a uvidíte.
Za nás  SÉRIE DECH: ANO, ANO, ANO! 
Série má tři části: Důvod dýchat, Sotva dýchám, U konce s dechem, už všech tří platí všechno, co jsem tu rozepsala, a každý díl do sebe zapadá. Všechny jsou dost obsáhlý, ale tloušťka by vás neměla odrazovat, DĚJ A SLOVOSLED je důležitějěší!


Odkaz na BOOKTRILER k prvnímu dílu je zde→KLIKNI A ZAMILUJEŠ SE DO EVANA MATHEWSE
A omg ten kluk s foťákem je Evan a ten kluk, jak je rozcuchanej je tak cute, že i když je tak trochu záporák (Drew) tak si ho chci vzíííít! :D ♥

No a můj wishlist?
GIRL ONLINE 3 - až vyjde v ČJ
DÍVKA VE VLAKU
FANGIRL
DÍVKA V LEDU
DENÍK ANNY FRANKOVÉ 
ROZDĚLENÁ SRDCE
pak mám vyhlídnuté další romanťárny a chci dočíst všechny díly Deníku malýho poseroutky, je to taková oddechovka a o všech knížkách vám dám určitě vědět!








Nikomu na to názor na tohle všechno nenutím, jen to píšu, tak, jak to mám já.
Prostě KNÍŽKY, KNÍŽKY, KNÍŽKY! ♥♥♥ Jo to už jsem vlastně jednou psala.. mm... takže prostě KNÍŽKY a.. Shawn Mendes.. :)))

A stále jsem vás dostatečně nepřesvědčila, začít číst? Nemusíte, tak šíleně jako ten pravý knihomol, jsou i větší, než já. Ale stačí to jen zkusit, a přestat říkat, že to zabere moc času, než to dočtete, čas strávený nad knížkou, je totiž úžasný.To už jsem taky říkala.. A popcorn u toho můžete jíst tak jako tak! :D

Knížek je mnoho, stačí si jen najít tu svou! ♥ Každá je něčím svá, najděte si čas, vyhledejte knihovnu a uvidíte, že mi dáte za pravdu. 
Pozitivních věcí na knížkách se dá najít mnohem víc, než ty co jsem vypsala, zkuste nějaký najít i vy.

A pokud pořád ještě fakt ty knížky nečtete, tak jste alepsoň došli na konec tohodle článku..
No vidíte.. Alespon něco jste přečetli! :--)


Mějte se nádherně! Sdílejte dál! Označujte mě na fotkách.. Děkuju vám za každou podporu!
Vaše S.O.S!


Všechny fotky jsou focené mnou, název je inspirovaný Martinusem a jejich tričkama s tímhle popiskem TADY

A pokud to čtete na počítači, část je menšími písmeny a je to proto, že je to okopírované ze souboru v počítači. Děkuju za pochopení!   Teď už je to opravdu vše!

0 komentářů:

Okomentovat